Olvasod a híreket a lakáspiaci forgalom növekedéséről, és az egyre feljebb kúszó árakról, jó környéken laksz, ami a lehető legfelkapottabb a lakáskeresők szemében, a környéken már több hasonló lakás is elkelt, a te otthonod azonban még mindig nem talált vevőre. Mi lehet az oka? Biztos, hogy hirdetésed kellőképpen felkelti a potenciális vevők figyelmét? Most eláruljuk, mi a hatékony ingatlanhirdetés titka!
Forrás: b.domainstatic.com.au
Ahhoz, hogy eladó lakásunkat hatékonyan tudjuk hirdetni, először is tisztában kell lennünk otthonunk adottságaival, jó és rossz tulajdonságaival. Az ingatlanhirdetésnél az a leglényegesebb, hogy kiemeljük eladó lakásunk pozitív tulajdonságait, ugyanakkor ne titkoljuk, de ne is hangsúlyozzuk negatív tulajdonságait, azaz próbáljuk meg a vevők számára a lehető legjobb színben feltüntetni.
Sok múlik rajta: a Cím
Sokan nem gondolnak bele, hogy mennyire fontos egy figyelemfelkeltő cím megadása, és az ingatlan legáltalánosabb tulajdonságait írják bele a címbe. Pedig a vevők rengeteg ingatlanhirdetéssel találkoznak naponta, és ha a cím nem kelti fel figyelmüket, nem kattintanak a hirdetésre, és nem olvassák el annak szövegét sem. Ezért fontos, hogy a címben kiemeljük eladásra kínált ingatlanunk valamely olyan pozitív tulajdonságát, mely kiemeli a többi hasonló ingatlan közül, ha pedig nem tudunk ilyet írni, hívjuk fel rá a figyelmet valahogy másképp. Erre jó példa, mikor valaki egyes szám első személyben szólaltatja meg otthonát, és a címben azt írja, hogy Új gazdát keresek! vagy Otthonod leszek! vagy Eladóvá váltam!
Lényegretörő, frappáns, esetleg vicces: a Szöveg
A szövegben már rátérhetünk az ingatlan legáltalánosabb tulajdonságaira, fontos azonban, hogy ezt lényegretörően fogalmazzuk meg, azaz írjuk bele minden lényeges tulajdonságát otthonunknak, de vigyázzunk, hogy ne legyen belőle egy unalmas, végtelennek tűnő történet, az apró, jelentéktelen részleteket ráérünk elmondani akkor, amikor valaki megnézi lakásunkat. A leírás során hangsúlyozzuk az ingatlan pozitív tulajdonságait, a negatív tulajdonságait pedig próbáljuk meg pozitív színben feltüntetni. Ha például a fürdőszoba felújításra szorul, ne ezt hangsúlyozzuk, hanem azt, hogy a leendő tulajdonos maga választhatja ki az új szanitereket és az új csempét a fürdőszobába. Hirdetésünkre még jobban felhívhatjuk a figyelmet, ha szövegét viccesen fogalmazzuk meg, esetleg rímbe szedjük.
Képek, képek és képek
A jó ingatlanhirdetéshez három dolog kell: képek, képek és képek, minél több, és minél jobb minőségben. Az Ingatlantájolónál ez nem lehet akadály, hiszen itt magánszemélyek egy ingatlant ingyenesen hirdethetnek, és a hirdetésükhöz 30 db képet is csatolhatnak. A jó minőségű képekhez pedig már egy középkategóriás fényképezőgép is elég, ha nem rendelkezünk ilyennel, inkább kérjünk egyet kölcsön valakitől, minthogy mobiltelefonnal fényképezzünk, ha pedig úgy érezzük, hogy nem értünk a fényképezéshez, kérjünk meg valakit, aki ért hozzá.
Ha már megvan a megfelelő fényképezőgép, és úgy döntöttünk, magunk készítjük el a képeket, tegyünk rendet a lakásban, és igyekezzünk nappal, napos időben, de nem a nappal szemben fényképezni, bent a lakásban pedig használjunk vakut akkor is, ha világos van. Minden helyiségről készítsünk fényképet, lehetőség szerint többet is, minél több fotót készítünk ugyanis, annál több lehetőségünk lesz arra, hogy a legjobban sikerülteket töltsük majd fel hirdetésünk mellé.
Nézd meg hirdetésedet! Megfelel a fenti kritériumoknak? Ha nem, még most módosítsd, és nem lesz más dolgod, mint várni, az érdeklődő telefonhívásokat.
Szerző: Gál Erika – Ingatlantájoló.hu