Az internetnek köszönhetően ma már nem csak azok dolgoznak otthonukban, akiknek saját vállalkozásuk van, hanem alkalmazotti viszonyban is sokan végzik otthonról munkájukat. A lakáseladás stresszes időszak akkor is, ha bejársz a munkahelyedre, de ha otthonról dolgozol, még külön kihívások elé is állíthat. Hogyan egyeztesd össze a munkát a lakásnézőbe érkező vásárlókkal? Adunk néhány ötletet!
Határozd meg előre, hogy milyen időpontokban fogadod a potenciális vevőket!
Ez különösen fontos akkor, ha ingatlanügynököt bízol meg otthonod eladásával. Ha bejárnál a munkahelyedre dolgozni, akkor is nyilván olyan időpontokat adnál meg, amikor otthon tartózkodsz, ezért elengedhetetlen, hogy otthoni munkavégzés esetén is azokban az időpontokban fogadd a vevőket, amikor nem dolgozol. Már az elején tájékoztasd ügynöködet a lehetséges időpontokról, hogy eszerint tudjon egyeztetni.
Így persze fennáll a veszélye, hogy néhány vevőt elveszítesz. Különösen most az őszi időszakban, amikor pont a klasszikus 8-16-ig terjedő munkaidőben van esély arra, hogy természetes fényben is lássák a lakást. Ezért nem árt, ha engedsz egy kicsit, és munkaidőben is fogadsz vevőket, amikor épp nincs olyan sürgős munkád, amit ne tudnál később pótolni.
A lakásnézőbe érkező vevők számát pedig csökkentheted, ha megkéred az ügynöködet, hogy csak komoly vevőket hozzanak, például olyanokat, akik már rendelkeznek előzetes hitelbírálattal.
Ügyfelek és vevők
A helyzetet némiképp bonyolítja, ha ügyfeleket, szakmai partnereket is fogadsz irodádban, vagy ha saját szépségszalonod, vagy valamilyen műhelyed van otthonodban. Ilyenkor arra is figyelned kell, hogy az ügyfelek, partnerek, illetve a lakásnézőbe érkező vevők lehetőleg ne egyszerre jöjjenek.
Nem csak a lakást, az irodát is folyamatosan tisztán kell tartanod!
Aki dolgozott már otthonról, észrevette, hogy a lakás sokkal nagyobb rendben volt akkor, amikor még bejárt a munkahelyére. Bár azt gondolnánk, hogy a lakást sokkal könnyebb rendben tartani, ha otthonról dolgozunk, a valóság az, hogy ha nem vagyunk otthon, rendetlenséget sem tudunk csinálni.
Lakáseladáskor pedig oda kell figyelnünk arra, hogy az irodában, illetve az íróasztalon is folyamatosan rend legyen. Persze nehéz ezt betartani, mikor egyszerre több iratból dolgozol, melyek mind ott hevernek az asztalodon, ezért vészhelyzet esetére rendszeresíts egy szép kosarat, vagy irattálcát, ha gyorsan kell összepakolnod a vevők érkezése előtt.
Közben persze azért új lakást is kell keresned. Ha még nem találtad meg új otthonodat, nézz szét itt, ezekben lakásokban otthonról is dolgozhatsz!
Dolgozószoba, gardrób és külön fürdőszoba a szülői blokkban Sashalmon
Még több képért kattints a fotóra!
Több generáció részére vagy külön vállalkozásnak is alkalmas családi ház Érden
Még több képért kattints a fotóra!
Külön dolgozószoba a nyugodt munkavégzéshez Gyulán
Még több képért kattints a fotóra!
Háromszintes társasházi lakás dolgozószobával a II. kerületben
Még több képért kattints a fotóra!
Legyen egy alternatív irodád!
Ha nem akarsz elszalasztani egy potenciális vevőt, aki épp akkor érkezne, amikor sürgős és halaszthatatlan munkád van, akkor érdemes fenntartanod egy alternatív irodát, ahová elvonulhatsz dolgozni, amíg az ingatlanügynök, vagy valamelyik otthontartózkodó rokonod megmutatja a házat.
Erre tökéletesen alkalmas lehet egy internet kávézó, vagy valamelyik rokonod, ismerősöd lakása a közelben. Ezek híján pedig a közösségi irodák kínálhatják a megoldást, melyek ma már szinte minden nagyvárosban megtalálhatóak, és csekély díjért cserébe egy íróasztalt, vagy ha tárgyalni szeretnél, akár tárgyalótermet is bérelhetsz.
Nézd a jó oldalát!
Elképzelted már, milyen lehet a munkaidő végén dugóban „hazarohanni”, és épp megérkezni, amikor jönnek a vevők? Ha otthonról dolgozol, a dugóban töltött időt arra fordíthatod, hogy rendbe szedd a lakást, mire a vásárlók megérkeznek.